Kundeservice
Hvordan Benyttes tilfredshedsgaranti på varer købt i Flowlow.dk?
Tilfredshedsgarantien kan kun benyttes én gang pr. del. Tilfredsheds Garantien gælder kun ved fremvisning af gyldig kvittering eller faktura. Herefter refunderes pengene eller et tilgodebevis udstedes i tilfælde af, at tilgodebevis eller gavekort er anvendt ved købet.
Flowlow tilbyder tilfredshedsgaranti på alle produkter. Det betyder, at du kan købe og prøve et produkt – og er du ikke tilfreds, vil du få pengene tilbageført indenfor 90 dage. Du skal blot sende dit produkt og gyldig kvittering/faktura. (Du betaler selv for fragten på de produkter du ønsker at få returneret).
Tilfredshedsgarantien dækker ikke
Hvis varen er påført skader grundet misvedligeholdelse
Hvis varen har været anvendt til formål, den ikke er beregnet til
Hvis købet er et erhvervskøb. Tilfredshedsgaranti gælder kun for privatpersoner.
Flowlow holder sig ikke ansvarlig for indirekte skade eller følgeskade forårsaget af dig eller tredjeparter.
Leveringstid: 5-15 hverdage
Når du handler på Flowlow, får du altid fri fragt - uanset størrelsen på forsendelsen.
Vi tilbyder gratis levering med Postnord og Dao Vær obs på at vi ikke leverer til Grønland og Færørene.
Som udgangspunkt vil din ordre bliver klargjort indenfor 48 timer. I visse tilfælde kan der dog gå længere. Det vil afhænge af det pågældende fragtselskab.
Flowlow afsender varer med følgende: Postnord
Hvis ikke du har modtaget noget indenfor den oplyste leveringstid og din ordre står som afsluttet, kan der være tale om en forsinkelse hos fragtselskabet. I så fald kan det være tid til at efterlyse din pakke, og der kan desværre forventes ekstra leveringstid, indtil der er klarhed over sagen hos fragtselskabet.
Kontakt os via mail kundeservice@flowlow.dk hvis du ikke har modtaget din ordre og ventetiden begynder at føles lang. Husk at opgive dit ordrenummer i mailen.
Bemærk: Der kan forekomme mindre forsinkelser hos fragtselskaberne, hvorfor vi anbefaler at du kontakter os 1-2 dage efter den forventede leveringstid er overskredet.
Hvis der går for lang tid, kan efterlysningen desværre nægtes, da det ikke vil være muligt for fragtselskabet at erstatte pakken.
Vores returpolitik varer 90 dage. Hvis der er gået 90 dage siden dit køb, kan vi desværre ikke tilbyde dig en refusion eller ombytning.
For at være berettiget til returnering skal din varer være i samme stand som du modtog den. Det skal også være i den originale emballage. Vi betaler ikke for forsendelse af varer, der returneres på grund af kundeændring, og vi refunderer heller ikke de oprindelige fragtomkostninger.
Inden eventuel returnering bedes du sende os en mail på kundeservice@flowlow.dk
Yderligere betingelser:
Returnering er kun gyldig for køb foretaget gennem vores officielle online shop.
Vi behandler ikke returvarer på varer købt fra andre forhandlere eller tredjeparts websteder. Hvis en kunde har købt vores varer gennem en forhandler eller tredjeparts hjemmeside, er det forhandlerens ansvar at håndtere byttet eller returneringen.
For at fuldføre din returnering kræver vi en kvittering eller købsbevis. Send venligst ikke dit køb tilbage til producenten. Der er visse situationer, hvor der kun ydes delvise refusioner (hvis relevant).
Refusion på returnerede produkter
Når du har afsendt din returvare til vores lager, skal du informere os via e-mail, så vi holder styr på returneringen. Når vi kan bekræfte, at den er modtaget og efterset, giver vi dig besked. Vi vil også informere dig om godkendelse eller afvisning af din refusion. Hvis du bliver godkendt, vil din refusion blive behandlet og anvendt på dit kreditkort eller oprindelige betalingsmetode. Der kan gå op til en uge, før refusionen vises.
Forsinkede eller manglende refusioner (hvis relevant)
Der går ofte en vis behandlingstid, før en refusion bogføres. Hvis du efter en uge endnu ikke har modtaget en refusion, skal du først tjekke med din bankkonto eller kreditkortselskab for at sikre, at forsinkelsen ikke er fra deres side. Hvis du stadig ikke har modtaget din refusion på trods af disse forsøg, bedes du kontakte os på kundeservice@flowlow.dk
Ombytning og defekte produkter
Vi erstatter kun varer, hvis de er defekte eller beskadigede. Skal du bytte den til samme vare, så send os en mail på kundeservice@flowlow.dk
Forsendelse af bytte- eller erstatningsprodukter
Hos Flowlow får du altid 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtaget varen Ifølge købeloven, kan du reklamere over dit produkt i 24 måneder. Du kan altså klage over dit produkt, hvis du - op til 2 år efter købet - finder fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller uagtsomt brug. Købeloven opererer også med en formodningsfrist, som gælder de første 6 måneder efter købet. Formodningsreglen siger, at hvis varen går i stykker indenfor de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra begyndelsen. Det betyder på godt dansk, at det er Flowlow, som skal bevise, at du har behandlet varen forkert - indenfor de første 6 måneder.
Hvis vi accepterer at bytte eller reparere produktet, vil vi give dig en autoriseret returlabel.
Afhængigt af hvor du bor, kan den tid, det tager for dit ombyttede eller reparerede produkt at nå dig, variere. Du bør overveje at bruge en sporbar forsendelsesservice eller købe fragtforsikring. Vi kan ikke garantere modtagelse af den returnerede vare.
Bemærk venligst, at vi ikke er ansvarlige for varer, der ved et uheld er blevet returneret til os. Hvis du ønsker, at en returneret pakke skal sendes tilbage til dig, kan vi bede dig om at dække leverings omkostningerne.
Vores kundeservice
sidder klar til at hjælpe dig. Kontakt os som det passer dig, enten via e-mail eller
chatten.
E-mail: kundeservice@flowlow.dk
Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser indenfor 48 timer
Salgs- og leveringsbetingelser
Indledning
www.Flowlow.dk ejes og drives af
Flowlow
CVR-nr. 38216503 (herefter Flowlow)
Brunevang 58 1th
2610 Rødovre
+45 52734145
info: Flowlow.dk
Disse salgs - og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Flowlow.dk til levering i Tyskland,Danmark og sverige dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.
1. Bestilling og betaling
Betaling
Flowlow modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron, Paypal, ApplePay og Viabill.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Tyskland - Euro (EUR)
Denmark - Kroner (DKK)
Sverige- krona (SEK)
Flowlow benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
For at handle på Flowlow.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år endnu, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "indkøbskurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "Kurv", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Gå til betaling". Herefter går din ordre videre til Flowlow.dk.
3. Fortrydelsesret
Der gives 90 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Når du handler på nettet og hos Flowlow.dk har du altid 90 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
For at bevare fortrydelsesretten må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du tydeligt give os meddelelse herom senest 90 dage efter modtagelsen af varen. Du kan vælge at returnere varen og fortryde købet ved at kontakte vores kundeservice på følgende email: kundeservice@flowlow.dk
Du kan også benytte standard fortrydelsesformularen som du finder nederst i betingelserne.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den eventuelle forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og beløbet du kan få tilbage afhænger af varens holdeldsesværdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet kan få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Flowlow at vurdere varens stand.
4. Levering
Vi tilbyder gratis fragt med Postnord og Dao. Hvis du ikke er hjemme ved leveringen vil din pakke blive leveret til en pakkeshop. Vær obs på at vi ikke leverer til Grønland og Færørene.
Leveringstiden for din ordre er 5-15 hverdage.
Flowlow afsender varer med følgende: Postnord og Dao
5. Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Flowlow
Brunevang 58 1th
DK-2610 Rødovre
Danmark
RMA nummer:
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har modtaget din ordre.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.
Dokumentation for dit køb samt returformular.
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
- Du reelt har taget varen i brug,
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
- Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes egenskaber, art og den måde, som de fungerer på
- Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.
6. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder at du har reklamationsret i 24 måneder, enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor "rimelig tid".
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Flowlow dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kundeservice@flowlow.dk eller telefonisk på 0045 52 73 41 45
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Varen skal sendes til:
Flowlow
Brunevang 58 1th.
DK-2610 Rødovre
Danmark
RMA nummer:
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes pr. halve påbegyndte arbejdstime med en takst på kr. 250,- + moms.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt et. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk.
For at kunne klage på varen skal varen have kostet mindst 1.110 kr og højst 100.000 kr.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark hvor Flowlow.dk har hovedkontor. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@flowlow.dk
7. Persondata
For at kunne handle på flowlow.dk skal du som minimum oplyse:
• Navn
• Adresse
• E-mailadresse
• Telefon/mobilnummer
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Oplysninger sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.flowlow.dk er FLOWLOW.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Flowlow via e-mail kundeservice@flowlow.dk
8. Lovvalg og værneting
Køb af varer på Flowlow.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.
9. Refundering af moms
Bemærk venligst, at vi ikke kan refundere moms for kunder i udlandet (herunder Færøerne og Grønland), da dette er en meget tidskrævende manuel proces, og dermed vil påføre os tab pga. den meget lave avance, Flowlow sætter for at kunne sælge vores varer så billigt som muligt.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Flowlow.dk
Brunevang 58 1th
2610 Rødovre
kundeservice@flowlow.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.12.2022